torsdag 2. juli 2009

Å for ein nydeleg morgon.

Dag tre, og siste dag, startet med strålende sol. En kald vind fra nord er litt sjenerende, men den jager i hvertfall regn og tåke bort.

Jeg har nå startet etappen opp Raftsundet. Jeg tok båt fra Svolvær til Holandshamn i går ettermiddag. Det går båt dit bare på onsdager. Ruta er Svolvær - Øksneshamn, og den egner seg også utmerket til å kombinere med en sykkeltur i Løddingen. Kl 16.45 går båten fra flytebrygga ved torget i Svolvær. Det var tydelig at damene på Storemolla bruket den ruta for å få seg en bytur. De kom nedlesset med poser av ymse slag, og det så ut til at de hadde hatt en utmerket shopingtur. Nesten alle gitt av på Brettesnes.

Sykkelturen fra Holandshamn til Digermulen var den nydeligste turen til nå. Det går en del opp og ned, men det er så frodig og flott at oppoverbakkene merktes ikke. Det hadde heldigvis sluttet å regne og. Teltplass fant jeg ca en mils vei fra Digermulen, på toppen av en bakke inne i et lite skogholt. Ikke den mest ideelle teltplassen, for det var så mye småfluer at jeg holdt på å bli gal. Jeg har mange bitt i ansiktet som bevis. Fordelen med plassen var at fuglene sang så nydelig, og det var mykt underlag. Inne i teltet var det helt utmerket.

Jeg stod opp kl 0630 og pakket sammen for å finne meg en fin plass å spise frokost. Det fant jeg ved her ungdomshuset på Raftøra. Her står det bord og benker, og det er mulig å bruke toaletter. Flotte greier.

Nå skal jeg pakke sammen og dra videre. Når jeg skriver neste innlegg er jeg hjemme hos mor igjen.

Det blir ikke bilder nå, for det tar så lang tid å laste ned med det mobile breibandet. Jeg skal heller lage et slideshow av turen når jeg kommer hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar