torsdag 2. juli 2009

Hjemme hos mor.


Nå har jeg kommet meg hjem. Mamma hadde kjøttsuppe til middag, og det smakte godt. Jeg er nydusjet og lukter som en rose igjen.  Det har vært en flott tur, men jeg er glad for at jeg ikke skal ligge i telt i natt igjen.


Raftsundet var en nytelse. Det er så utrolig vilt og vakkert der, og med det flotte været var det bare å gi seg ende over.


Tengelfjorden

Raftsundbroa var en luftig opplevelse. Flott utsikt, men litt langt ned.  Ellers gikk turen langs med E10 helt greit. Jeg hadde gruet meg litt til all bobiltrafikken, men  den merket jeg lite til. Den verste biten med denne delen av turen var tunnelene, spesielt Sløverfjordtunnelen. Den er 3340 m lang og går bratt ned under Sløverfjorden, og det som går ned må komme opp igjen...eller var det omvendt? Uansett måtte den forserest. En creepe opplevelse som jeg tror jeg ikke vil gjenta.

Turen har vært helt fabelaktig, selv om det regnet å går. Jeg har fått mersmak, og jeg skal dra på flere sykkelturer. Vesterålen har mange flere sykkelmuligheter, og når været er slik som i dag skal det mye til for ikke å bli betatt.

Mot vest. Hadseløya på andre siden 

1 kommentar:

  1. Gratulere me væll åverstått tur! :) Skjønna at du har hadd d flott, sjøl om d va småkryp å dårli ver innimella. E i grunn litt missunneli, sjøl at æ tvila på at æ hadde takla en sånn tur.

    SvarSlett