onsdag 1. juli 2009

Migvær!


Etter en helt nydelig gårdag har Lofoton funnet fram regnvær av godt gammelt merke. Det har regnet konstant siden jeg satte meg på sykkelsetet i morges. Det heldige er at temperaturen er god, og det blåser ikke.  Yr.no eller Storm har ikke vært i nærheten av å melde dette været. Utsiktene for i morgen er gode i følge turistinfomasjonen her i Svolvær.

Jeg fant en nydelig teltplass i går helt nede ved sjøkanten 5-6 km fra Laukvik. Der traff jeg også på to Belgiske damer som var ute på 7 måneders sykkeltur. De hadde startet på turen 4. april, syklet opp Sverige og en tur innom Finland og opp til Nordkapp. Nå var de på vei til Bergen for å komme seg over til Island. Heftig!

Turen fra teltplassen og hit har likevel vært fin. Det lukter så godt av bjørka når det regner.

Nå sitter jeg på Baccalao og skal spise lunsj. Jeg har dessverre ikke kunnet spise utelunsj i dag, for det finnes ikke rasteplasser med noen form for ly.

Nå skal jeg kose meg her til kl 16.45. Da går båten til Holandshamn som ligger i enden av Raftsundet. I morgen er været godt, dermed basta!


1 kommentar:

  1. Dæsken! Du e jo spinnvill!!! :D Håpa du får en superflott tur, å at vere snart blir bra ijæn. Ska nu føll me her inne fræmåver. Go tur! Klæm fra Renathe

    SvarSlett